Известие

Collapse
No announcement yet.

Подробности около разни ремонти на 159

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Като знам моята как друса на 205/60/16,мога да си представя как ще вози на 17,камо ли на 18-ки
    alfa 159 1,8 mpi/lpg

    Comment


    • За да не ви друса ,слагате по едни изпуснали амортисьори и почвате да се лашкате нагоре/надолу и ще е супер меко и комфортно
      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

      Comment


      • Аз си купих 159 за да ме кефи, но в това уравнение не се вписват 16-ки!Нищо лично към колегите с 1.9!
        Last edited by stu; d.m.y г., 02:07.
        Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

        Comment


        • Първоначално публикувано от stu Покажи съобщение
          Аз си купих 159 за да ме кефи, но в това уравнение не се вписват 16-ки!Нищо лично към колегите с 1.9!
          None taken !

          Аз старата ми 59-ка я карах и зимата и лятото с 18 цола. Новата ми е с летни 19, а в момента със 17. .. И е 1.9 .. Не виждам кво общо има агрегатът с цолажа ?!

          А на бат Бобби да му кажа, че въобще заводски двигателят никога не е имал нищо общо с нивото на оборудване и каплите при 1.9.
          Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
          Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
          Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

          Comment


          • Първоначално публикувано от DiStefano Покажи съобщение
            None taken !

            Аз старата ми 59-ка я карах и зимата и лятото с 18 цола. Новата ми е с летни 19, а в момента със 17. .. И е 1.9 .. Не виждам кво общо има агрегатът с цолажа ?!

            А на бат Бобби да му кажа, че въобще заводски двигателят никога не е имал нищо общо с нивото на оборудване и каплите при 1.9.
            Да прав си Стефо....джантите са опция по желание на клиента, вид оборудване което е поискал като екстри....
            Но колата ако е излязла постна като боб за Бъдни вечер от завода и започнеш да я кичиш като стрелбище на селски панаир, според мен се явяват следните проблеми:
            1. Отклонение в скоростомера и изминатите километри
            2.По висок разход
            2.По малка динамика при набиране на скорост...
            3.По голямо натоварване на окачване, лагерни главини, трансмисия и т.н...
            п.п....печелиш някаква визия и измислена устойчивост на пътя....Но мерси за нашите пътища....
            Като бях по млад и аз кичех, но с времето разбрах, че е без мислено....
            По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
            https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

            Comment


            • Съгласен съм с тебе ... ама като изпаднат на сметка 19-ки Ti капли .. Е как да не я преобуя !?

              А 1.9 Ti колкото съм виждал всички са с 19-ки. Така, че вероятно са си ги сметнали от завода ..

              Апропо .. в Гърция съм видял поне 4 броя седани 1.8 MPi с Ti пакет .. и дългия пИдал може да го потвърди !
              Last edited by DiStefano; d.m.y г., 15:25.
              Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 210 кавала ... и малко отгоре
              Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW .. бързият влак
              Renault Clio DCi 2018 .. без коментар .. да е щастлива жената

              Comment


              • Първоначално публикувано от DiStefano Покажи съобщение
                Съгласен съм с тебе ... ама като изпаднат на сметка 19-ки Ti капли .. Е как да не я преобуя !?

                А 1.9 Ti колкото съм виждал всички са с 19-ки. Така, че вероятно са си ги сметнали от завода ..

                Апропо .. в Гърция съм видял поне 4 броя седани 1.8 MPi с Ti пакет .. и дългия пИдал може да го потвърди !
                Дългия го остави....не можа да кара и два месеца с джантите, дет дойде от Гърция у нас с 156-та, ама това друг въпрос....
                Да сметнали са го......може би това е максималното натоварване, ама повечето от нас взимат 10 годишна кола....и по добре според мен, да не е максимално натоварена преди това......друг е въпроса, когато самите ние тръгнем да го правим....и чакаме някакъв положителен ефект, да, ама не...то и една магистралка ще ти каже...по добре работлива 16-ка, отколкото мека 19-ка.....))...образно казано...в нашите условия....
                По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                Comment


                • Да не говорим и колко е грозно като видиш малките дискчета от 1.8/1.9 скрити в джанта 19ка
                  Пълен смях...

                  А и се увеличава въртящата се маса така, колата не само почва да върви по-малко, но и почва да спира по-трудно - големите и тежки джанти имат по-голяма инерция и искат по-яки спирачки...

                  Така че на кола правена за 16ки не и слагайте 19ки, само негативи ще усетите.
                  Но ако все пак се предадете на суетата и решите да сложите големи джанти , тогава си ъпгрейднете и спирачките!
                  156 2.0TS

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение

                    А и се увеличава въртящата се маса така, колата не само почва да върви по-малко, но и почва да спира по-трудно - големите и тежки джанти имат по-голяма инерция и искат по-яки спирачки...
                    По тая логика и багажника е излишен,понеже натоварим ли си куфарите и започва да върви по-малко и спира по-трудно. Това,че един малък диск изглежда грозно на голяма джанта,не означава,че той не си върши работата и това е така,защото диаметъра на колелото се запазва.Просто е.Да не кажа,че ще спира и по-добре с голямата джанта,защото пък гумата е по-ниска и го няма "усукването" и деформаринето при спиране ,както и при тръгване ,което се получава ...и така всичко е по директно.
                    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                      Това,че един малък диск изглежда грозно на голяма джанта,не означава,че той не си върши работата и това е така,защото диаметъра на колелото се запазва.
                      Диаметъра се запазва, но теглото НЕ.
                      Има си закони и формули за динамичната и статичната маса, поинтересувай се.

                      А аналогията с багажника е доста тъпа.
                      Возиш багаж, когато имаш багаж, нали? Не си държиш колата пълна винаги.
                      А едни 19ки ги возиш винаги, с всичките им минуси и единствения им (спорен) плюс - визията.
                      Last edited by dhtj; d.m.y г., 22:59.
                      156 2.0TS

                      Comment


                      • Та да не говорим тъпотии и след като си толкова в час с физиката, я ни пресметни спирачния път на кола с 19"ки (които са по-тежки да речем с 40кг общо-за да ти е по-лесно в сметките) и кола с 16"ки(които са с 40кг по-леки от 19"ките) ,но има товар 40кг. в багажника. Колата тежи 1000кг.-всички килограми са примерни.
                        Не се заяждам и не квалифицирам мисленето ти ,дали е тъпо или остро, нали
                        Карал съм с 15,16,17,18 -цолови, единствения минус на големите е друсането.
                        156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                        147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                        159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                        Comment


                        • Спирачния път няма как да се сметне, без да ги има спирачките в условието.

                          Но нещата са прости като цяло.
                          Колелата са 4 големи маховика. Колкото по-тежък е един маховик, толкова по-голяма кинетична енергия съхранява той, и толкова повече енергия е необходима за задвижването и съответно и за спирането му.

                          За да го разбереш по-лесно, си представи че колата ти е на подемник и се опитваш с ръка да и завъртиш задната гума (понеже няма полуоски и диференциали там, за по-лесно). Сега си представи че гумата вече се върти, и трябва да я спреш, пак с ръце. Ще е трудно нали? Направо ще ти запали ръкавиците

                          А сега си вдигни велосипеда и му завърти предната гума с ръка. Много е лесно. И лесно можеш да я спреш.

                          Естествено сравнението е много преувеличено, защото едното колело тежи 20кг, а другото 2кг но е релевантно да разбереш смисъла на това, за което говоря.

                          Ей тука можеш да си смяташ колкото искаш - http://www.botlanta.org/converters/d.../flywheel.html

                          Общо казано, ако имаш два маховика с еднакъв диаметър, единия 10кг, другия 20кг и се въртят с еднаква скорост, втория притежава 2 пъти по-голяма кинетична енергия от първия. И се нуждае от два пъти повече енергия за да бъде задвижен или спрян от/до съответната скорост.

                          Спирачките от своя страна нали знаеш какво правят? Преобразуват кинетичната енергия в топлина и прах. И ако твоите спирачки трябва да преобразуват 1000 джаула кинетична енергия за 1 секунда, те трябва да отдадат 1000 вата топлинна енергия.
                          А ако трябва да преобразуват 2000 джаула трябва да отдадат двойно повече топлина. Обаче ако дисковете са малки и имат възможност да отдават само по 1000 вата в секунда, тогава ще се нуждаят от 2 секунди за да "убият" двойната кинетична енергия.
                          156 2.0TS

                          Comment


                          • Ще допълня колегата Dhtj, като напомня, че идеалният маховик е колело на което масата е максимално отдалечена от центъра на въртене, впредвид на това, че инерционният момент на маховика зависи от квадрата на радиуса му.


                            Ето малко инженерно порно по въпроса:

                            https://www.youtube.com/watch?v=OOekyHecm7Y


                            Иначе казусът е интересен (не се карайте). Просто трябва да се направят малко сметки за да се прецени доколко това, което е на теория оказва практическо влияние в конкретния случай.
                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:27.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                              Спирачния път няма как да се сметне, без да ги има спирачките в условието.
                              Е нали точно за него си говорим,а именно- дали са нужни по-големи дискове и спирачни апарати при преминаване от 16ки джанти към 19ки. Конкретно.
                              Сега започваш да ми обясняваш някакви неща,които са верни и ги учим в 6 клас ,но не се отнасят,конкретно по случая
                              Аз твърдя,че една 19ка ще спре по-добре и една от най-елементарните причини е ,че е по-широка
                              156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                              147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                              159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                              Comment


                              • Зависи от конкретната кола с конкретните спирачки.

                                Едно 159 2.4жтд с яки спирачки сигурно ще спира по-добре с 19ки отколкото с 16ки. Само дето тая кола не се предлага с 16ки, щото има твърде големи дискове Всъщност ако се намерят 16ки широки колкото 19ките, даже с 16ките ще спира по-добре. Но не знам дали има такъв размер...

                                Но моя мъртвец примерно с малките дискчета със сигурност ще спира по-добре с 16ки отколкото с 19ки. Щото дисковете са му сметнати за 16ки от италиянците.

                                Факта е, че колкото по-леки са колелата, толкова по-добро е и ускорението и спирането. Затова яките бегачки са с джанти от суперлеки титаниеви, магнезиеви сплави или даже карбон.
                                Last edited by dhtj; d.m.y г., 15:24.
                                156 2.0TS

                                Comment

                                Working...
                                X